7 August 2017

DAY 3 | Eight Ways To Win Your Hearts

Assalamualaikum

Hashtag hari ketiga okay. Mudah-mudahan sempat siap hari ni muahahaha. Maisarah maisarah. Untuk soalan hari ketiga ni, jawapan dia umum tau so pepahamlah. Sebab act dalam hati ni dah ada someone muehehehe. Tak tipu. Tak, tipu.



DAY 3 | Eigt Ways to Win Your Hearts


1. Funny dan happening

Aku ni nampak je hambar. Tapi kalau terhibur tu memang terhibur teruk. And aku sangat sukakan orang yang boleh layan lawak-lawak bodo ni even kau tak lawa or hensem. Kalau orang tu jenis serious memanjang bosan gak en. Thus, masa aku form 4 dan form 5 aku memang hidup dalam kalangan classmates yang sangat mahir buat lawak bodo (HAHAHAHAHA). Yelah, aku ni dahlah hambar. Comel pun sikit je. At least aku ni berfunction jugaklah boleh tolong gelakkan orang sekeliling aku yang try hard nak buat lawak bhahaha. And one more thing, act arwah ayah aku pun suka buat lawak dekat anak-anak dia tak kira masa sebab nak ceriakan kitorang :')


2. Boleh menerima kekurangan orang lain

Semua orang ada kelebihan dan kekurangan. Tapi tak semua orang boleh terima kekurangan orang lain. Ada orang tu bila nampak salah sorang kawan ni, terus taknak kawan. Tau nak judge je. Bukan nak tolong nasihat ke, apa ke. Kalau betul sayang kawan sendiri, kenapa tak tolong bantu dia baiki diri?


3. Caring

Act aku ni takdelah suka bergantung hidup dekat orang sangat. Tapi aku ada ramai kawan perempuan yang perangai dia macam mak orang or makcik makcik sikit tau so that aku suka nyendeng-nyendeng kat diorang macam budak-budak (walaupun tak dilayan, kesian). Bukan aku tak reti nak berdikari tapi siapa je tak suka kalau ada orang amik berat pasal kita sendiri? Kalau pegi mana-mana nak buat something tiba-tiba aku blur ke, diorang lah yang guide aku kata buat ceni ceni macam mak aku gayanya. Yelah mak dah jauh. So caring mak tu melalui phone je tsk tsk. Walaupun ibu macam selalu rasa annoying dengan aku kalau aku tak reti buat something, ibu still ajar or tolong aku. Sambil membebel laa tapinya hahaha. Macam masa first time mak aku ajar aku guna mesin atm kat petronas hahahaha punya noob aku lembap gila tekan pin number pastu mak aku marah takut mesin tu telan kad aku hahaha :')


4. Selalu titikberatkan soal agama

Aku sangat berterima kasih kat orang yang tabah kejut aku bangun pagi hari-hari sama ada kat rumah (ibu) atau pun kat asrama sebab aku ni jenis tido mati so jam loceng yang aku beli pun macam takde function. Walapun kadang-kadang aku tengok diorang ni dah bosan kejut aku tiap pagi tapi sebab aku tak solat subuh lagi en diorang kejut gak hahaha. Yang penting bab solat lah. Pegi mana-mana pun solat still jaga. Aku tak berapa berkenan dengan orang yang suka perlekehkan benda ibadah macam bila ada orang nak solat ke, baca quran ke, dia kata,

''Gila ah awal gila ko solat!"
"Uyyoo baca quran uuuu,"
"Bapak ah siap bertasbih bagai ko ni,"

.


5, Sangat memahami dan selalu support dari belakang

Mak aku sentiasa support apa yang aku nak buat. Macam aku nak buat bisnes tu, dia support, dia tolong. Aku nak join program itu ini, dia bagi even benda tu berbayar. Ibu pulak tak terlalu memaksa aku untuk study hard sangat sampai tak tido malam ke. Dia faham tahap kemampuan anak-anak dia takat mana. Yang penting jangan malas je. Aku nak beli tudung Cloverush pun dia bagi tapi dia kata ''nanti dulu'' (Hahahahaha!). Aku blogging pun dia tak marah. Kadang dia faham je kenapa aku selalu menghadap laptop. Lagi pun aku selalu bagi voucher lazada kat dia en sebab tu dia tak kisah aku blogging sampai sekarang hahahah. Tbvh, susah nak cari orang yang faham and support aku macam ibu walaupun kecenderungan aku dengan ibu aku takdelah sama sangat :')


6. Knows my favourite

Bila orang tahu favourite kita ni senang tau, semua benda berjalan dengan lancar. Macam nak pilih baju ke, nak decide makan kat mana ke. Bila nak beli hadiah untuk kita pun dia tahu apa yang kita akan suka. Kita boleh bezakan antara kawan yang betul-betul kenal kita or tak through this.


7. Cute notes and love letters

Aku memang dah terbiasa kawan-kawan suka bagi notes/cards masa sekolah menengah dulu. Kalau gaduh dengan kawan ke en, mesti tulis surat panjang panjang guna kertas kajang sebab tak berani nak mintak maaf depan-depan hahaha. Yelah duduk asrama 'jarang' bawak phone so kena guna surat lah hahaha (geli). Baru sweet hihi. Bagi surat, orang boleh simpan. Kalau whatsapp je lelama mesej tu hilang :(


8. Going out together

Aku boleh dikategorikan manusia yang tak reti duduk diam. Asyik nak keluar berjalan je. Spend time dengan bestfriends kat setia city mall, ambik gamba lawa-lawa kat padang, jalan-jalan sana sini. Hiking sama-sama, pegi pantai sama-sama.


9. Buy me something yang dah lama aku nak hahaha *ni saje tambah hahaha

Aku tak berapa suka bagitau orang lain even mak aku sendiri pasal barang yang ada dalam wishlist aku. Kalau orang lain TERtau pun aku tak kisah. Tapi kalau ada orang tetibe belikan tu memang heaven gila weyh. Macam hadiah jatuh dari langit hahaha konon tengah nak kumpul duit beli benda tu tetiba ada orang bagi free free je!


p/s: saya mengalami masalah takde mood nak menaip sejak kebelakangan ni help me plsss T_T

5 comments:

  1. hahah ermm favorite game tau la.. baju ke tempat makan mmg tkde dah sekarang hahaha

    ReplyDelete
  2. alololo sweetnya kalau ada yang berjaya menang hati awak cia cia cia hikhik

    ReplyDelete
  3. Awakkkk kita minta izin nak buat challenge ni juga tau.

    ReplyDelete
  4. funny & happening = wajib la.
    baru ceria gembira idup ni.
    agama tu pun yes.

    ReplyDelete